Lettman streamliner?

Jag har provat Nelo viper 60 som jag tycker var en trevlig kajak men verkar vara lite för skör. Jag är lite nyfiken på Lettman stramliner, hur är den jämfört med Nelon-kajaken? Jag är 190 cm & väger 92kg.
Mvh Jörgen
 
Du har två rescensioner på:

http://www.utsidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=2625&all=1

Den finns i glasfiber DCS och i komposit kol/kevlar LCS. Sen fanns det en vacuumsugen kol/kevlar VCS, som var ytterligare ett kilo lättare, men vet inte om det togs in någon.

Touringversionen har en gummilucka på akterdäck medan Classic har ett slutet utrymme bakom skottet.

En firma säljer den med SmartTrackrodret vilket är bra. Som tur är har de behållit Lettmanns egna pedaler vilka och är bra för att vara pedaler...
 
Jag är också intresserad av denna kajak och undrar hur mycket den skulle kosta med pinnstyrning? Vem säljer i Sthlm?
 
Vipern är väl inte mer skör än någon annan kajak i den klassen? Beror väl på vilken vikt man siktar på, och därav val av material. Det finns ju 5-6 varianter av Nelo åtminstone, till mycket varierande pris.
 
Om du är ute efter en motionskanot så titta på Zedtech TT55, Nelo Viper 55 och Citius 55.
Självklart är de inte bulletproof men om du vill ha det så är det en helt annan typ av kanot du får titta på. Normal användning tål de gott och om man tippar så får man lära sig hur man får ur vattnet ur en tävlingskanot (doppa och lyft sen nosen...). Oftast inga problem att hoppa upp och paddla in till stranden för att tömma den där. Att kliva i och ur är lätt med de stora sittbrunnarna. Väljer man sen ett maratonkapell med dragkedja så slipper man det krånglet också.
 

Liknande trådar