letar efter bra tyger.

ha lite mycket ider i hjärnar om vad jag ska sy. en av ideerna är att sy ett par rast o läger sko att dra över dom vanliga kängorna när man rastar.

ha ni nå bra tips på tyg.

varför ska du ha mer skor på skorna? Det blir ju bara tätt och varmt. Annars är väl cordura med fleece eller pälsfiber (kallas också pile, eller teddy) på insidan sjysst om det är värme du vill ha.

varför ska du ha mer skor på skorna? Det blir ju bara tätt och varmt. Annars är väl cordura med fleece eller pälsfiber (kallas också pile, eller teddy) på insidan sjysst om det är värme du vill ha.

Om det är svårt att hitta cordura så kan du ta markisväv i nylon. styvt som attan och faktiskt ganska hållbart, rätt snyggt med. Sy med 'så grov bonded nylon' som dina största nålar tillåter.

Shelby.fi Och extremtextil.de

Är de ställen som jag har hört om i europa som har friluftstyger. Tror extremtextil kan vara billigare. Cordura låter som en bra idé och finns i nämnda butiker.

Min erfarenhet av att leta i svenska tygbutiker har varit uteslutande negativ. På sin höjd kan det finnas lite bävernylon och fleece, men det kanske finns undantag.

Tycker det låter som en bra idé med överskor. Nästan alla kängor är för kalla för stillasittande på vintern och är de inte det så är de för klumpiga att gå i. Mitt tips är att lägga i rejält med isolerande sula. Kanske av liggunderlag.

Sent from my HTC Vision using Tapatalk

Senast ändrad:
Markisväv kan man faktiskt hitta ganska enkelt och det är ofta av nylon, bra skit. profabrics.co.uk eller pointnorth.co.uk som de heter nu har jag beställt ifrån, de är ganska billiga och har rätt mycket.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg