Vi ska iväg med ett gäng på 30 killar som är 14 år till Åland på träningsläger och
söker nu efter lekar/tävlingar som man kan göra i skogen i skymning/mörker.
Förra året gjorde jag en tipspromenad med läskiga saker på vägen för dem,
Köpte 1000m tunt nylonsnöre och sex stycken diodnyckelringar. drog en bana på ca 7-800
i skogen med 10 frågor på vägen. satte fast nyckelringen på snöret och skickade iväg dem i lag om 5-6 st på en diod .
Vi satte även upp lite läskiga saker på vägen som man kunde manövrera på avstånd med överblivet snöre,
Ett knippe burkar som hissades upp i ett träd som banan passerade och som släpptes i marken precis när dom passerade.
En svart sopsäck som reste sig framför dem.
En buske som ruskades precis bredvid dem.
En pappa som låg bakom en rotvälta och grymtade.
Det blev en succé och detta måste ju följas upp även detta år
Därför undrar jag om det är ngn som har förslag på dylika lekar/tävlingar
Tillägas kan att grabbarna naturligtvis inte blev rädda och alla visste ju att vi skulle skrämma dom bla bla bla. Vi som var i skogen vet sanningen, det var inga tuffa coola tonåringar som gick hand i hand med endast en diodlampa i den mörka skogen
Hur som helst så tyck te dom att det var skithäftigt efteråt.
söker nu efter lekar/tävlingar som man kan göra i skogen i skymning/mörker.
Förra året gjorde jag en tipspromenad med läskiga saker på vägen för dem,
Köpte 1000m tunt nylonsnöre och sex stycken diodnyckelringar. drog en bana på ca 7-800
i skogen med 10 frågor på vägen. satte fast nyckelringen på snöret och skickade iväg dem i lag om 5-6 st på en diod .
Vi satte även upp lite läskiga saker på vägen som man kunde manövrera på avstånd med överblivet snöre,
Ett knippe burkar som hissades upp i ett träd som banan passerade och som släpptes i marken precis när dom passerade.
En svart sopsäck som reste sig framför dem.
En buske som ruskades precis bredvid dem.
En pappa som låg bakom en rotvälta och grymtade.
Det blev en succé och detta måste ju följas upp även detta år
Därför undrar jag om det är ngn som har förslag på dylika lekar/tävlingar
Tillägas kan att grabbarna naturligtvis inte blev rädda och alla visste ju att vi skulle skrämma dom bla bla bla. Vi som var i skogen vet sanningen, det var inga tuffa coola tonåringar som gick hand i hand med endast en diodlampa i den mörka skogen
Hur som helst så tyck te dom att det var skithäftigt efteråt.