Leder i luleå?

Tyvärr kan jag inte hjälpa med tips. Det enda jag kan tipsa om är vägen från Luleå ut på Brändön. Mycket fin väg, dock asfalt, klockrent för racer eller om du ändå gillar landsväg på mtb.

Jag kommer upp till Luleå (sommarstugan på Brändön) i Juli och tar nog med hojjen, (mtb) så om ni kommer på nåt tips så tar jag gärna också emot några!

/Mattias

Karlsvik

Det finns en mountainbikebana vid Arcus. Annars så är det gott om skogsbilsvägar och skoterleder lite här och där. Bara att kolla på t.ex. den blå kartan eller en skoterledskarta. STIL har en bergscykelsektion: http://www.stil.lu/

/Tommy

Inte Luleå, men mot Bodenhållet finns mycket bra mtb-stigar. Från Unbyn mot understberget/rödberget finns hur mycket som helst. Man bör dock kolla skjutvarningar innan men oftast är det lugnt.

Okej, det låter ju bra det där!

Vad jag har sett så är Luleå inte alls speciellt kuperat. Jag gillar mest där det är tekniska partier och helst klättring och stök och bök. Samt utförs. Ja ni vet allt som har med kuperat att göra.
Vart kan ni rekommendera något sådant?

/Mattias

Långberget

Omkring Alvik finns det fina stigar och berg att cykla på. Elljusspåret tex är nästan ospårat sommartid och tillsammans med en sväng upp på Långberget så suger det säkert i låren, rejäl utförsöpa efter kurvig skogsväg på nedvägen, se bara upp för mig när jag rider! Kanske en sväng i Måttsund? Man kan ta vägen upp på baksidan av backen och sedan beror det bara på hur fort du vågar köra nedför!

A

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg