Layoutstrul eller browserfel?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag uppgraderade nyligen till Firefox 3,5 från 3,0,9, och plötsligt har utsidan.se blivit ganska svår att läsa (se bifogade bilder...). Är det någon till där ute som upplevt samma sak? Har någon en teori vad det kan bero på? Har någon en lösning på problemet?

Ifall det är relevant använder jag Firefox under openSuse 10,3, men har installerat Firefox manuellt istället för från openSuses repository. Och utsidan.se är den enda sida jag märkt något konstigt på sedan uppgraderingen.

Edit: det visar sig att samma typ av fel uppträder på Facebook, men i betydligt mindre utsträckning, och inte så mycket att siten blir omöjlig att läsa/använda.

Bilagor

• utsidan1.jpg
    utsidan1.jpg
    84.2 KB · Visningar: 180
  • utsidan2.png
    utsidan2.png
    42 KB · Visningar: 180
Senast ändrad:

talthoff

Forumvärd
FF 3.5 funkar utmärkt på Vista, och jag ser att andra kör 3.5 så det är inget generellt 3.5 problem.

-Thomas

clindh

Forumvärd
Har du olika add-ons installerade?
Testa att göra Disable på några eller alla för att hitta om någon av dem skulle kunna vara boven.

Har du olika add-ons installerade?
Testa att göra Disable på några eller alla för att hitta om någon av dem skulle kunna vara boven.

Att stänga av de add-ons jag har hjälpte inte. Märkligt fenomen det här: uppträder störande mycket endast på utsidan.se, och i mycket mindre omfattning på Facebook. Men även på utsidan.se varierar det: vissa sidor drabbas knappt (tex den sida där man skriver foruminlägg), medan framsidan är oanvändbar.

Edit: jag hittade den en sida (http://support.mozilla.com/sv-SE/kb/Websites+look+wrong) som verkar ha något att göra med problemet, och testade en sak de skriver om: jag ändrade teckenstorlek (CTRL++ alternativt CTRL+-) och då försvann problemet helt och hållet! Det är uppenbarligen något som beror på Firefox, inget annat.

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg