Låta när öppnar fack på ryggsäcken! Önskar förslag på hur!

Värt att fundera över, även om man inte har de allra värdefullaste ägodelarna i ytterfacket. Kan vara nog så irriterande att bli av med en guidebok eller liknande.

Har själv vanan att ha ett första hjälpen kit i plånboksstorlek i benfickan på mina shorts eller byxor, det har jag blivit av med både på tunnelbanan i Moskva och i trängseln på Bangkoks gator.

Inte hela världen men rätt irriterande, hade en situation uppståt då jag verkligen behövt kitet hade det kunnat vara ett problem.

Vad sägs om en liten klocka eller bjällra på insidan av locket? Annars tror jag också att en fet velcro-remsa fungerar fint.

Lycka till!

Min första tanke var att man borde kunna rigga något med spelmekanismen från ett sånt där enerverande spelande födelsedagskort, men jag har inte kommit på någon enkel praktisk lösning än. Man vill ju kunna öppna ryggan själv också utan att bli hysterisk...

executive_spark.jpg

Hur vore det med en ryggsäck i hårdplast då? T.ex boblebee?
Mindre risk att någon skär upp den och locket borde det väl gå att få hyfsat inbrottssäkrat.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg