Larca.de

Hej!
Sitter och läser igenom det mesta ang cykelväskor och såg i någon tråd att en person nämnde, och rekommenderade, LARCA i tyskland. Beställde deras katalog för några veckor sedan men den har inte kommit.
Mailade en fråga om en av deras produkter för fem arbetsdagar sedan - inget svar, förutom automatsvar att man mottagit frågan och återkommer så snart som möjligt. I min värld börjar varningsklockorna ringa om man inte får respons efter 2-3 arbetsdagar.

Kanske är jag överkänslig (?). Kanske har jag bara haft otur (?).

Vad säger ni? Någon sam handlat av Larca? Erfarenheter?

Ha de,

Hej igen.

I rättvisans namn bör man väl nämna att ett svar kom efter 8 dagar. Min fråga om produkten besvarades men man nämnde inget om man avser skicka katalog eller ej.
Det senare skull iofs kunna bero på språkförbistring då min tyska är så rostig att jag skrev till dem på engelska.

Juryn är fortfarande ute: handla eller inte.

Ev erfarenheter och åsikter om Larca mottages alltså fortfarande tacksamt.

larca

Hejsan,

kommer från Schorndorf, samma småstad i södertyskland, där Larca håller hus...
har till och med jobbat där under gymnasietiden. Tänker med blandade känsor tillbaka.

Kan tippsa affären för den som handlar där på plats, tror dock inte att beställingar utomlands eller överhuvudtaget internet är riktigt deras grej.

Plus: affären är kanonbillig och har relativ stor urval med märken som ortliebs, deuter, jack wolfskin, tatonka, salewa..

Minus: service; tycker varje gång att personalen inte är tillräckligt kompetent när jag handlar där.
Katalogbeställningar brukar ta tid ( beställde till sverige .. kom aldrig, beställde till mina föräldrar.. i samma stad, kom en månad senare). det gäller också reklamationer, så var lite försiktigt!

Men det kanske är därför dom är så billiga ..

Vielen Dank Hardy!
Jag har redan avskrivit dem som leverantör men stort tack för ditt svar iaf. Bra info för de som eventuellt är intresserade i framtiden också, men man kan ju alltid hoppas att de bättrar sig...

Återstår alltså att förlägga någon kommande semesterresa till eller genom regionen :)
Vi har pratat lite löst om vandring/cykling i österrike, så....

Mvh

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg