Laptopväska

Hej,
jag letar en sjysst laptop-väska i det lilla formatet. Den ska bara ha lite vaddering, rymma datorn och kanske ha en ficka för några papper. Då skulle den bli lagom stor att bära hem från jobbet OCH funka som skyddsfodral i en annan väska eller rygga när man är ute! Var finns denna väska? De jag sett är alltid stora som kabinväskor, för att inte tala om hur fula de är... Tacksam för tips! Maila gärna. Lars
 
Troyan

Tja!
Känner igen problemet. När de andra på jobbet skaffade tunga ryggsäckar lyckades jag dock få en en Troyan Olso Titanium som i princip uppfyller de villkor du ställer! Kanske inte världens snyggaste väska men den duger.

/Uffe
 
Eagle Creek sortimentet utan tvekan skulle passa för de behoven du nämner, bästa pris på nämnda produkter har jag funnit på naturkompaniet.
Finns en modell för precis det du nämner om för runt 600 pix.

Väskfanatiker
 
Bra och billig...

Jag Har under en längre tid använt haglöfs Lap - computercae och det är i min mening den bästa datorväskan av den sorten (portfölj/ryggsäck) på markanden.

Men sedan en månad har jag velat ha min dator i min "vanliga" lilla ryggsäck, och då köpte jag en superenkel väska från everest som verkligen bara är vaddering, tyg, blixtlås och hantag. Och det bästa av allt - den kostade bara 150 kr på stadium.

Liten, lätt, skyddar bra, billig, och funkar både som innerväska i en annan rygga alt. resväska eller för sig själv. - Vad mer kan man önska sig...

/Albert
 
Lös vadering

Du kan köpa vaderingen löst. TNF och Eagle Creek mfl säljer sådana sen lägger du dator i din vanliga lilla tuffa rygga! På detta sätt får du en datorrygga och en vanlig rygga samtidigt, dessutom så ser inte alla bovar att du släpar runt på en svindyr dator.

Är du lite fixxig av dig så kan du sy vaderingen själv!

Mvh Tomas