lantmäteriets WEB-butik

Man brukar säga att ett av Sveriges sämsta företag är SJ, bra produkt men urusel service och kvalitet. Nu har jag hittat ett till företag. Lantmäteriet och deras WEB-butik. Har nu ägnat ca 1 timme till att beställa karta, men tror snart jag ej orkar mera.
Eller är det hela ett projekt från FN via socialstyrelsen för att se om man kan få en befolkning att bryta ihop via en WEB-sida? ja skämt å sido, men för mig blir det kartbutik imorgon.

Vad är det som krånglar, mer specifikt? Vilken produkt är det du försöker beställa?

/torbjörn (lantmäterist)

Har beställt kartor därifrån ett par gånger. Det gick helt krångelfritt, och leveransen var snabb.
Vad är problemet, mer specifikt?
/OJ

Har löst mina kartor nu, utan hjälp av LMV då ju det ej var fel hos utan hos min dator... hur nu jag skulle kunna hitta döda länkar på deras hemsida tack var mig.

Kartbutik

Jag tycker att användarvänligheten på lantmäteriets hemsida är under all kritik. Uppdelningen, med huvudsidan, där viss information om kartorna finns, och sedan alla sidor där kartorna säljs, som har helt andra sätt att presentera utbudet på, gör mig totalt förvirrad. Vill man sedan ha en tryckt kopia av ett eget avsnitt ur fjällkartan så uppstår nästa problem. Är detta en tryckt fjällkarta, eller en utskrift av en digital fjällkarta?

Jag lyckades hitta funktionen där detta går att beställa en gång men jag hittar, om jag ska vara riktigt ärlig, inte tillbaka dit (!) Att kartan jag ville beställa (ett avsnitt ur Lapplandsfjällen på ca 10x10 mil) skulle kosta 10000 kronor gjorde inte direkt min frustration mindre.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg