Långsam sidladdning

Är det bara jag som har långsam sidladdning idag? Står "Läser m.se.2mdn.net" längst ner till vänster i min Firefox webbläsare ganska lång stund.
Har varit med om det på andra webbsidor att anrop av externa sidor (i detta fall doubleclick) gör att sidan som skall visas hänger sig. Går det att göra så att doubleclick-grejen (om det nu är den som ställer till det) inte stoppar sidladdning?

-Palle

talthoff

Forumvärd
Jag märker inte den effekten, även om jag testar både med IE och FF. (FF visar den här typen av problem lite tydligare)

Just nu sitter jag via en Bredbandsbolaget uppkoppling, problemet är om jag får gissa snarare mellan din pc och Doubleclick än mellan dig och Utsidan-servern.

-Thomas

Jag märker inte den effekten, även om jag testar både med IE och FF. (FF visar den här typen av problem lite tydligare)

Just nu sitter jag via en Bredbandsbolaget uppkoppling, problemet är om jag får gissa snarare mellan din pc och Doubleclick än mellan dig och Utsidan-servern.

-Thomas
Isf måste jag också ha samma fel mellan min pc och doubleclick, fick xakt samma meddelande och sidan tog flera minuter att ladda. Nu verkar det ha återgått till det normala dock.

hade också det problemet tidigare idag.. Tycker man det är lite jobbigt kanske man kan kolla i lynx.. :)

För 200 pix om året kan du ge oss en alternativ intäkt och stänga av dem utan att skämmas.... ;-)
Hur ska vi då ha råd med alla grejer? All Gtex, titansporkar, tältkåtor, delaminerade skalplagg, membrankängor, multibränslekök, ULULUL-sovsäckar och årets julklapp? Nä, ska vi betala då går snart sidan under, för om vi inte har råd med prylar då har vi heller inget att skriva om!

Tack för påminnelsen, uppgraderar medlemskapet när jag kommer hem.

talthoff

Forumvärd
Att annonsmotorerna segar ner sajten på det sättet som ni beskriver är ovanligt, men det händer ibland tror inte vi haft det problemet tidigare i år. Deras business är ju att att 1) skicka annonser 2) räkna klick/visningar när det krånglar (t.ex. genom att vara sega) så förlorar dom pengar.
Så det skulle förvåna mig mycket om problemet inte löst nu.

Adblockers står alla fritt att använda, MEN om det nu vore så att vi inte hade annonsintäkter på sajten så skulle vi dö MYCKET snabbt. Annonserna är 80-90% av våra intäkter.
Det är med dom pengarna som vi betalar räkningarna med.

-Thomas

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg