Långa tändstickor

Mina tändstickor håller på att ta slut. Jag är ingen storkonsument av tändstickor, så det var några år sedan jag köpte tändstickor senast.

Jag föredrar långa tändstickor

subpage_big_langastickor.jpg

Men jag hittar ingen som säljer dom. Jag har varit på alla kiosker och tobaksaffärer (ca 15 st) på 4 km radie från hemmet men ingen hade dessa tändstickor. Kanske ett sundhetstecken då antalet piprökare minskat.

På Jula hade dom extra långa tändstickor, men dessa är onödigt långa.

subpage_big_extralanga.jpg

Men frågan är, är det någon som känner till någon som säljer dessa långa tändstickor?

ÖB (8 km enkel väg) och bensinstationerna har jag inte varit på än, och jag glömde kolla på Bauhaus.

Per Brune

Kollat ICA?

Jag tror att dom rätt ofta köps för att det är enklare att tända ljus med dom, har för mig att jag köpt sådana på ICA?

/Andreas

Re: Kollat ICA?

ekis; sa:
Jag tror att dom rätt ofta köps för att det är enklare att tända ljus med dom, har för mig att jag köpt sådana på ICA?

/Andreas
Det var så lång kö till cigarett & tips & lott & post avdelningen när jag var och handlade mat på ICA att jag inte ides köa.

Per Brune

Genom jobbet så distribuerar vi bland annat tändstickor åt Swedish Match. Ring deras kundtjänst och se om de kan hjälpa dig?
/Rilleman

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Less på blöta tändstickor Kök och brännare 5

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg