Landsvägskörning i göteborgsområdet

Har någon tips på vart man kan cykla "landsväg" i göteborgstrakten. Måste träna för vätternrundan.
Skulle helst se sammanhängande cykelbanor, eftersom jag inte tycker det är så kul att ligga bland bilar,

Mvh Daniel

Problemet med cykelbanor är att de sällan lämpar sig för hög hastighet. Jag skulle nog satsa på vägar med liten trafik i stället. Sådana finns t.ex. i de östra delarna av Kungsbacka kommun.

Min "bana" tuff kanske inte så lång men givande är Partille Jonsered (Aspen) Lerum Härskogen Härryda Landvetterbacken å Partille igen!
Har hjälpt mig komma i bra form för tempolopp Triahtlon å Vättern!
Tryck på där å ta två varv ngra ggr innan "Rundan" :)

/Janne

Säröbanan

är ju en populär cykelled men det blir lite ryckigt vid vägövergångarna med besvärliga rörhinder..

Väl där nere vid Särö finns många andra alternativ att fortsätta t ex Västgötaleden, Ginstleden, Sverigeleden.

Thure

Vill du träna för vättern runt är mitt tips

att du går med i en cykelklubb. Är själv med i Hisingens cykelklubb och försöker hänga med på rundorna som körs varje vecka. Det brukar köras ett pass tisdag o torsdag kväll samt en längre runda varje söndag. Vi har roligt ihop och alla hjälps åt vid punktering eller andra olycksfall.
Se mer på hemsidan http://www.hisingensck.se/
Vi ordnar förresten Hisingen runt Söndagen den 11 Maj. Hisingen runt är ett motionslopp på 105 km med depåer, massage och översyn av cykel.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg