Lagra Favorit i Nuvi360?

Hej.
Jag undrar om detta är en brist i apparaten eller om jag missat något?

Hur lagra Favorit när du hittat positionen på kartan och denna inte har en korrekt adress i databasen? exempel: Gatan heter bara "Väg" i apparaten. Jag kan då inte söka på adressen och därmed heller inte få fram ett sökresultat där jag kan använda "Spara" för att skapa ny Favorit.

När man panorerar fram till en punkt i kartbilden kan man inte välja "Spara". Bara ange Position.

Idéer?

Vänligen / Ove Cervin

Hej.
Det hjälper nog inte...

Jag syftar på när man sitter vid bordet hemma/jobbet och planerar att lagra Favoriter i förväg, innan man kommit dit.
Vill m.a.o. kunna peka i kartbilden och Spara den punkten som Favorit.

// Ove

Möjligen så här:

Välj en ny position. Gå till "mina positioner", välj min "min position">Spara. I det fönster som då dyker upp kan du skriva in et nytt namn. Obs att ordet "Läge" i undre raden anger knappsatsläge (urdumt) i själva verket är det "konstiga tecken" eller utökad ascii-lista som åäö ¤# mm.

Haha - OK, Anders - Jag skall testa imorgon. Då undrar man genast: Kan det vara så att alternativet "Spara" finns tillgängligt bara då antennen är uppe...? ;-) Jaja, man lär sig något varje dag / Ove

Nä du kan spara när antennen är nere. Vitsen är att med antennen nere välja mina favoriter och sedan min (aktuella position) och sedan spara (och redigera).

Men först måste du definiera om din position till den där waypointen du ville ha. Om du går till karta och pekar på skärmen så att du får en vit pil så kommer möjligheten att ändra sin postion upp (mitt i undre raden). Det är ett alternativ till destination (Kör - till höger)

Jamen... Om jag vill använda funktionen position för att lagra en position där jag inte befinner mig...

Det var så jag uppfattade frågan.

Hej på er.
Haha - detta var ju kul. Jag menade det faktiskt som Jonas skriver MEN det är som Anders påpekade.
Jag testade att göra som militären - BARA GÖRA - inte fråga.
Satt vid skrivbordet, bläddrade fram Uppsala bla bla, pekade fram min waypoint och det står då "Position" i displayen om antennen är nere. Vickar man upp antennen ändras det direkt till "Spara". Kanon!

Tack båda för input... ;-) // Ove

%&¤@...

Undrar om det står i manualen?

Och nu funkar det inte att göra som jag anförde tidigare. Det är endast metoden enl Anders som funkar för att spara. Se där en ny knapp-funktion. Vad kan "glänta på antennen" användas till mera?
[Ändrat av jonasolof 2006-09-27 kl 19:09]

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg