Lagra färdspår i mobiltelefon med Java.

Har ni förslag på bra prgramvara för att lagra färdspår i en mobiltelefon?

Tanken är främst att lagra färdspår efter träningsrundor för att kunna föra över dem till en PC och programmet SportTracks. Jag har en Sony Ericsson w880i och en GPS-puck (GlobalSat BT-338).

Jag har bl a provat GPS-Track 1.1, men får då varken med datum eller tid. Jag har även provat med Wayfinder Active som ju verkar lovande, men programmet klagar över dålig GPS-mottagning när så inte är fallet, plus att jag inte är intresserad av deras övriga koncept. Via Sony Ericssons hemsida kan man ladda ned ett gratisprogram som heter Tracker, det verkar idealiskt med fungerar tyvärr inte med blåtands-GPS.

Så har ni några förslag?

Jag har testat MogTrailes, den kommunicerar utmärkt med min GPS-puck, men GPX-filen kan av någon anledning inte läsas i SportTracks. Det blir även lite rörigt när man importerar GPX-filerna i Fugawi med massa Waypoints utritade. Annars gillar jag programmet med dess enkelhet, saknar dock en angivelse på totalsträckan.

Jag har testat MogTrailes, den kommunicerar utmärkt med min GPS-puck, men GPX-filen kan av någon anledning inte läsas i SportTracks. Det blir även lite rörigt när man importerar GPX-filerna i Fugawi med massa Waypoints utritade. Annars gillar jag programmet med dess enkelhet, saknar dock en angivelse på totalsträckan.

Halloj! Tack Christer!

Jag ändrar gärna i programmet om det finns något bättre sätt att spara spåret i GPX formatet. Har inte testat varken SportTracks eller Fugawi, men det kan hända att det blivit ngt fel i själva filen. Om du vill, så får du gärna skicka över den så kan jag kolla om mitt prog sparat ned det korrekt.

/Kalle

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg