Laga neopren

Jag har ett par neoprensockar som det har gŒtt hŒl pŒ. Vet nŒgon hur man pŒ bŠsta sŠtt kan laga dom (om sŒ bara hjŠlpligt...)
Tacksam fšr svar

hoppla

Det beror helt på hur de gått sönder.. Är det en sömm som gått upp så är det bara att köpa neoprenlim i vilken dykaffär som helst, bara och följa instruktionen som medföljer, skitlätt. Samma funkar om du fått en jämn reva i neoprenet. Det finns även neoprentejp för ändamålet som är lätt att applicera!!

Kolla denna länk:
[ http://www.dyk-brand.se/sidor/tillbeh.htm ]

Hej

Det är väldigt enkelt att laga neopren. Då jag har lagat mina neoprenvadare x antal ggr har en viss vana uppstått. Köp en tub "Liquisole", finnes på limhyllorna på bensinstationer och järnhandlare. Smeta på låt torka, ut och kör. Kan användas till att laga/ bygga upp skosulor, regnkläder, gummistövlar, tält mm. Glöm ej att det skall förvaras i frysen när tuben är öppnad.

Lycka till

tja!!

jag brukar laga mina med hjälp av ett speciellt neoprem lim som man kletar på utanför hålet och det håller det ska jag ju lova dig

Jag har ett gång lappar (Neopatch)som man stryker på neopren som har en tygsida (ej blank neopren). Om du är intresserad kan du väl skicka din e-mailadress så kan vi maila vidare.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
sennen Torrdräkt - neopren vs. skal? Dykning 3

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg