lättvikts-lazy-boy..

Hehe

Det funkar bra, om man har ett underlag med lite friktion så att inte yttersta foten "glider i väg". Det här skal jag börja använda.

Obegripligt... orkar folk inte sitta själva?

Min spontana tanke också, men vid närmare eftertanke kanske det inte är så dumt ändå. Jag utgår från att du liksom jag och alla andra på det här forumet använder en stol ibland. Är inte det samma sak? Då är det ingen som utbister; Orkar du inte sitta på golvet??

Har man inte tillgång till stol under en längre tid så kanske det inte vore så dumt att ha en sån här rem med sig. Till exempel om man superbudget backpackar i ett år eller dylikt?

Jag tycker mer att det ser ut som ett dåligt skämt. Ännu en onödig pryl!

Men, men köp eller gör en själv, bara jag slipper!

För min del så blev jag lite förälskad i det genialt enkla med principen. Funkar fint med byxbälte eller motsvarande (jag tänker inte köpa på mig eller bära något extra för detta ändamål) som jag precis prövade.

För mig så verkar det som ett trevligt alternativ till de där "stolfodralen" som finns till ThermaRest. Som jag inte förmått mig inskaffa, med liknande argumentation som Anders och Staffan i bakhuvet..

Hahaha, vilken jäkla grej.
Men inte finns det väl en särskild version som man ska betala för? Ser ju ut som en clasohlson-rem vilkensomhelst.
Detta måste vara lösningen för människor som ingenstans i sin närhet kan finna en trottoarkant, en sten, eller ens sin egen ryggsäck att sitta på. Jag ska presenta farsan med en sånhär, hahaha!

Det är jobbigt i längden att sitta utan ryggstöd när man är ute (tycker i alla fall jag). Att sitta på marken är sällan bekvämt och att lägga sig ner funkar ju inte om man t.ex. ska äta.

Men när jag har testat sån där lösning så funkar det inte för mig, jag ramlar baklänges eller så halkar remmen av från knäna.

En absolut helt onödig pryl enligt mig! Ren skär affärsidé, men en dålig sådan!
Men om man nu till äventyrs behöver en sådan däringa pryl, så funkar ju en lång packrem minst lika bra

/Lars Östlin

Jag har testat att sitta lite på golvet framför teven med en bagagerem enligt mitt första inlägg.
Visst det är inte markant skönare att sitta med remmen än att sitta på ett liknande sätt med armarna över knäna, till en början, men över tid så vinner remmen. Grejen att kunna äta eller göra nått annat med händerna ger jag inga pluspoäng för.

Den stora poängen ser jag att man får ännu en alternativ sittställning att nyttja vid vissa tillfällen.
Dett känns inte så nödvändigt när man är i skogen. Man kan ju alltid hitta en ny ställning mot ett träd eller en sten, eller sträcka ut sig på marken. Den stora poängen ser jag vid evenemang av typen "teater i parken" eller andra gratiskonserter och sånt som man går på ibland på somrarna, när man inte har gott om plats att variera sittställningen på. Då känns detta mer avslappnat, än att sitta och spänna sig hela tiden, och inte kunna stödja sig på händerna bakåt för att det är trångt, och så.

Men som sagt, man behöver inte skaffa en särskild rem, men den ska gärna vara bred för att vara skön.

Ännu är inte den siste dåren född. Tänk att folk går på det. Alla har redan en livrem, nu en onödig pryl till!

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg