Lättaste USB-C laddaren och powerbank

Hej,

Håller på med en lite större viktoptimering. På tur brukar jag använda min androidmobil för fotografering och javigering/GPS-inspelning av spår (självklart har man också karta och kompass). Jag har den satt i flygplansläge men beroende på antal foto hur många timmar jag går per dag så förbrukas mellan 25-35% av batteriet per dag.

Brukar därför bära med mig en powerbank. På längre turer så har min Zendure A6PD 21000 mAh-powerbank fått följa med. Fantastik powerbank men med en vikt på: 371 g.

Inför denna sommar jag nu minskat både vikt och kapacitet till en Nitecore NB10000 gen 2 på 10000 mAh och vikt 151 g.

Nästa sak jag nu ämnar få ner vikten på är 230V-laddaren som används vid civilisationskontakt.

Om man nöjer sig med 20W-laddning så är det lättaste jag hittat: Anker PowerPort III Nano som klockar in på 31 g. Vill man ha 35W-laddning och kunna ladda både powerbank och mobil samtidigt så är Andersson 35W GaN-charger det lättaste jag hittat på 41 g.

Är det någon som känner till något lättare?

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg