Lättaste tältlösningen..

Jag håller på att letar efter en välventilerad o väldigt lätt 2pers tarptält där vandringsstavar används då jag måste få in två hundar..

Blir inte riktigt klok för de borde ju finnas enkelväggs tält som väger ca 500g?? Liknande Yama Cirriform 2 pers fast lättare..
Den ska användas i skogsmiljö under varmaste tiden av sommaren..

Har en Nordisk telemark ulw 2 som väger 880g o då har den ändå innertält o tältstång..

Enda lättare tältet jag hittar är TN Lazer ultra 2 som e gjord av Cuben fiber o väger 695g....den är sjukt dyr oxå.

Någon som har bra tips?

Senast ändrad:
Jag håller på att letar efter en välventilerad o väldigt lätt 2pers tarptält där vandringsstavar används då jag måste få in två hundar..

Blir inte riktigt klok för de borde ju finnas enkelväggs tält som väger ca 500g?? Liknande Yama Cirriform 2 pers fast lättare..
Den ska användas i skogsmiljö under varmaste tiden av sommaren..

Har en Nordisk telemark ulw 2 som väger 880g o då har den ändå innertält o tältstång..

Enda lättare tältet jag hittar är TN Lazer ultra 2 som e gjord av Cuben fiber o väger 695g....den är sjukt dyr oxå.

Någon som har bra tips?

En av de allra lättaste lösningarna på marknaden är MLD Trailstar i cuben. Går att få med en eller två personers myggnät/markskydd.

HMG Ultamid

Kika på hyperlitemountaingear.com. Vi har Ultamid 4 och är hittills supernöjda. Tvåan bör ju vara rena palatset för en och en hund.

//J

Locus Gear har intressanta tält som går att beställa i många olika material. Framförallt modellen som heter Kuhfu, den är i pyramidform precis som Hyperlite Ultamid. Det finns också flera olika konfigureringar på innertälten som passar till.

I Sverige så är myror ofta lite störande. Innertält är därför rätt skönt att ha. Fästingar är också en faktor men de kanske söker sig till hundarna i första hand. Är det riktigt skönt väder kan bara innertält ge bäst komfort.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg