Vi är tre unga vuxna med normalkondition som vill ut och vandra lite runt midsommar. Jag har varit på en tredagarsvandring förut och har orienterat i hela mitt liv men längre än så sträcker sig inte förkunskaperna så efter att ha letat igenom här på forumet känns det som att något lagom för oss vore att ha fast utgångspunkt och göra några dagsturer alternativt en rundvandring med stugövernattning. Hade tänkt mig kanske tre dagar med vandring men har haft svårt att hitta vandringar kortare än 5-7 dagar så därför känns kanske dagsturer mer lockande (+minimalt med grejer att dra på).
Har förstått att det nog är lite väl tidigt att ge sig ut i juni eftersom vi helst vill undvika att gå i djup snö. Behöver inte vara på hög höjd alls, bara fina landskap och midnattsol är vad vi vill uppleva! Spelar heller ingen roll om det är kortare eller längre sträcka eller blandat, men inga svåra vad och dylikt då vi är oerfarna, markerade leder. Vill bara ut i naturen och njuta lite.
Har funderat på Abisko men är öppen för allt som går att nå via allmänna kommunikationer.
Så tips på detta?
Har förstått att det nog är lite väl tidigt att ge sig ut i juni eftersom vi helst vill undvika att gå i djup snö. Behöver inte vara på hög höjd alls, bara fina landskap och midnattsol är vad vi vill uppleva! Spelar heller ingen roll om det är kortare eller längre sträcka eller blandat, men inga svåra vad och dylikt då vi är oerfarna, markerade leder. Vill bara ut i naturen och njuta lite.
Har funderat på Abisko men är öppen för allt som går att nå via allmänna kommunikationer.
Så tips på detta?