Jag är på jakt efter ett nytt stativ till mina fjällvandringar eftersom det Manfrotto 190 ProB + 488 RC4 jag annars använder känns för tungt. Jag har dock ingen lust att lägga 5-10K på ett riktigt kolfiberstativ.
Har sneglat lite på
Berlebach 50032; 0,8 kg (inkl huvud) för 1995:-
Digipod 2841P; 1,45 kg (inkl huvud) för 795:-
Nåt Induro kanske?
Någon som har erfarenhet av dessa, eller tips på andra lätta stativ/huvud-kombinationer som är någorlunda stabila och prisvärda? Kanske med ett maxpris på 3000kr.
Till fjälls använder en D300 med vidvinkel- och normalzoom. Telet (Tamron 200-500) följer med oxå, men jag räknar inte med ett fullstabilt stativ till det. (Det ska inte heller vara ett enbensstativ - det har jag redan iom gänga på vandringsstaven)
Per
Har sneglat lite på
Berlebach 50032; 0,8 kg (inkl huvud) för 1995:-
Digipod 2841P; 1,45 kg (inkl huvud) för 795:-
Nåt Induro kanske?
Någon som har erfarenhet av dessa, eller tips på andra lätta stativ/huvud-kombinationer som är någorlunda stabila och prisvärda? Kanske med ett maxpris på 3000kr.
Till fjälls använder en D300 med vidvinkel- och normalzoom. Telet (Tamron 200-500) följer med oxå, men jag räknar inte med ett fullstabilt stativ till det. (Det ska inte heller vara ett enbensstativ - det har jag redan iom gänga på vandringsstaven)
Per