Har gått över från en Chevalier GTX-fodrad hatt till ITAB-keps och sparat ett antal gram (från 103 till 54 ) och dessutom (och förstås framför allt) fått lite mindre problem med svettutsöndring; mextex gör huvudknoppen ganska varm. Däremot har jag ett par ggr drabbats av alltför mycket sol på öron och hals, så jag har fått rejäl solsveda. Eftersom jag är ganska ljuskänslig så vill jag undvika detta, och att ha t.ex. en buff riggad som en balaclava blir ganska varmt. Alltså, evt återvänder jag till hattlösningen.
Men jag vill ha tag på en hatt som dels är lätt, dels tål lite regn men helst inget mextexfoder (som är otrevligt när det är soligt och varmt). DWR verkar vara rätt melodi. Nån som har tips? Eller ska man satsa på en keps med solskydd? Tips på det i så fall!
Tilley? Nån som vet var man kan köpa dem?
Men jag vill ha tag på en hatt som dels är lätt, dels tål lite regn men helst inget mextexfoder (som är otrevligt när det är soligt och varmt). DWR verkar vara rätt melodi. Nån som har tips? Eller ska man satsa på en keps med solskydd? Tips på det i så fall!
Tilley? Nån som vet var man kan köpa dem?
Senast ändrad: