Hej alla vänner!
Har kontakt med ett gäng Polacker som tänker kopiera min vandring i Sarek 2003. Dom undrar om båttrafiken Rapa - Aktse, eller egentligen till Kungsleden på Kvikkjokksidan, funkar som tidigare år. Jag kollade på STFs hemsida (uppdaterad 080515 enligt sidfoten) och det som stod där var lite misstänkt ouppdaterat eftersom 2006 nämns, se nedan:
MVH ///Claes
Har kontakt med ett gäng Polacker som tänker kopiera min vandring i Sarek 2003. Dom undrar om båttrafiken Rapa - Aktse, eller egentligen till Kungsleden på Kvikkjokksidan, funkar som tidigare år. Jag kollade på STFs hemsida (uppdaterad 080515 enligt sidfoten) och det som stod där var lite misstänkt ouppdaterat eftersom 2006 nämns, se nedan:
Jag kan så klart ringa Lennart men om någon redan kollat så känns det onödigt. Stämmer det som står i citatet ovan (bortsett från årtalet)?Laitaure/Kungsleden och Rapadalen
Båttrafik från Aktse. Regelbundna turer mellan midsommar och början av september, kl 9.00 och 17.30. 1-10/9 2006 trafikeras inte Sitoälvsbron eller Rapadalen. Vid frågor, ring och hör er för.
Ingen båttrafik måndagar. Övriga tider efter behov.
Lennart Länta 0971-220 22, 200 08, 010-261 28 28
MVH ///Claes