Länspump från Rusta.

Var på Rusta idag och såg att dom har en länspump för 149 kr om jag inte minns fel. Är det någon som provat denna ihop med kajak? Pumpen var ganska kort så den borde kunna funka att tömma sittbrunnen med.

Hälsningar

Daniel

Den duger säkert.
Jag menar, det handlar ju inte om slitage direkt.
Skulle tippa att normalpaddlaren vurpar (ofrivilligt) max en gång per år på ett sätt som kräver länspump.
Jag må vara oerfaren men jag köpte en billig pump och lade pengarna på en bra flottör istället.

//Örjan

Stor skillnad mellan pumpar

Jag har inte provat Rustas pump. Jag hade dock tidigare en billig pump, men köpte sedan en bättre (Beckson). Jämfört med den billiga pumpen är det halva arbetet att pumpa ut vattnet i sittbrunnen med den bättre pumpen.

skaftstyvhet

Var på Rusta idag och såg att dom har en länspump för 149 kr om jag inte minns fel. Är det någon som provat denna ihop med kajak? Pumpen var ganska kort så den borde kunna funka att tömma sittbrunnen med.

Hälsningar

Daniel

Prova att pumpa lite och min erfarenhet av billig pump är att pumpskaftet är mjukt och gärna sviktar/böjer sig och det kostar lite extra kraft. Å andra sidan, avser man inte plurra och pumpa ofta och då vattentempen och våghöjd är OK så kanske en halvbra pump är bra nog.

/Patrik, fortfarande med sin billiga mjukskaftade pump

Som sagt, kolla in den, verkar den OK så köp och testa hemma i badkaret. Billiga pumpar behöver inte vara kass, Biltemas mini-cykelpump är toppenbra, man får ta rätt många tag men det är inga problem att få upp högt tryck. Betydligt bättre än många 200:- pumpar från fin-handlarna.

Liknande trådar

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg