• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Länk til Sven Hörnell

avslutad210712

Gäst
Vet inte riktigt vad du söker men såldes inte fastigheten i Riksgränsen för ett eller två år sedan och detskulle väl bli något annat där om jag inte minns fel. Vad som skulle hända med alla fotona kommer jag inte ihåg.
 
avslutad210712; sa:
Vet inte riktigt vad du söker men såldes inte fastigheten i Riksgränsen för ett eller två år sedan och detskulle väl bli något annat där om jag inte minns fel.

Jag har sökt i vårt arkiv om Sven Hörnell men hittar inget om detta, fast det låter fasligt bekant....
 
Så bildvisningarna är borta alltså. Jag som tänkte att när syrran kommer upp dit för första gången skulle hon få se lite sjyssta bilder.
 
avslutad210712; sa:
Vet inte riktigt vad du söker men såldes inte fastigheten i Riksgränsen för ett eller två år sedan och detskulle väl bli något annat där om jag inte minns fel. Vad som skulle hända med alla fotona kommer jag inte ihåg.

Ja tyvärr, fastigheten i Riksgränsen är såld och där finns nu en mycket osympatiskt gränshandelsbutik som säljer allt från CocaCola till sexleksaker till dreglande norrmän.

Vad jag har hört så ska det finnas någon form av Hörnellverksamhet i Kiruna numera. Det har jag dock aldrig kollat upp. Det är ju synd på Svens otroligt fina bilder att de inte får synas mer :(
 
Tack Micke för infon. Nu vet jag iallafall att då vi kommer från Katterjaure kan vi gå direkt ner till Katterjåkk station och ta tåget (har för mig att karven stannar där men ska kolla upp det) och behöver inte släpa oss bort till Riksgränsen.

För sexleksaker har vi fullt av hemma i Stockholm:)

Christian
 
Almgren; sa:
Tack Micke för infon. Nu vet jag iallafall att då vi kommer från Katterjaure kan vi gå direkt ner till Katterjåkk station och ta tåget (har för mig att karven stannar där men ska kolla upp det) och behöver inte släpa oss bort till Riksgränsen.

För sexleksaker har vi fullt av hemma i Stockholm:)

Christian

Men sexleksaker anpassade till pilska norrmän kan säkert vara något helt annat än vad som finns i Stockholm!