Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Längdåkningsspår
- Trådstartare Flodis
- Start datum
Västerås
I skidmeteropolen Västerås finns ett klassiskt spår, 1.7 km långt. Spåret är beläget på fotbollsplanerna och i skogen bakom Apalby värdshus, norr om Rocklundahallen, där Sveriges bästa hockeylag, VIK, husserar.
Avfart E18 Rocklunda och norrut på Vasagatan (mot Gävle, Skultuna, Sala), efter 500m höger in till Västeråshallen.
I skidmeteropolen Västerås finns ett klassiskt spår, 1.7 km långt. Spåret är beläget på fotbollsplanerna och i skogen bakom Apalby värdshus, norr om Rocklundahallen, där Sveriges bästa hockeylag, VIK, husserar.
Avfart E18 Rocklunda och norrut på Vasagatan (mot Gävle, Skultuna, Sala), efter 500m höger in till Västeråshallen.
I Högbo som ligger utanför Sandviken finns fina spår upp till 16,6 km... Blir kanske lite långt att åka (med bilen) beroende på var i Stockholm du bor...men är man sugen så vet jag av personlig erfarenhet att avståendet inte är nåt problem. Lycka till
Spåren i Gävle är isiga och rekommederas ej om det inte faller snö innan helgen.
Spåren i Gävle är isiga och rekommederas ej om det inte faller snö innan helgen.
Va?
Antar att du syftade på Västeråsspåret, ty jag åkte fyra mil på ypperliga spår i Högbo idag, solen sken och mycket folk, flera besökare från Stockholm...
Antar att du syftade på Västeråsspåret, ty jag åkte fyra mil på ypperliga spår i Högbo idag, solen sken och mycket folk, flera besökare från Stockholm...
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg