mats.olsson@nme.se (Mats Olsson)
Gäst
Jag vill gärna ha lite hjälp av Utsidans samlade erfarenheter angående längden på långfärdsskridskor. F. n. åker jag på ett par 55 cm långa och har så alltid gjort. De är ju inte direkt smidiga i översteg, men det går i stort sett fint. Om jag jämför med mina fartrör så är 55
rna lite sega. Min vikt är mellan 70 och 75 kg utan utrustning, fötterna stl. 43 (vandrarkängor med stegjärnsfäste, dvs korta)
Nu ber jag er om kommentarer. Hur skulle jag uppleva att byta ned mig (inga värderingar)? Fastna mer i överis? Snabbare kurvtagningar? Snyggt flyt i översteg både framåt och bakåt? Jag är speciellt intresserad av personliga erfarenheter från de som åkt på olika längder.
Dessutom undrar jag varför inte långfärdsskridskor är några millimeter högre. Är nuvarande höjd verkligen optimal? Har någon provat högre? Finns det?
Många frågor. Tack för eventuella svar på förhand!
Nu ber jag er om kommentarer. Hur skulle jag uppleva att byta ned mig (inga värderingar)? Fastna mer i överis? Snabbare kurvtagningar? Snyggt flyt i översteg både framåt och bakåt? Jag är speciellt intresserad av personliga erfarenheter från de som åkt på olika längder.
Dessutom undrar jag varför inte långfärdsskridskor är några millimeter högre. Är nuvarande höjd verkligen optimal? Har någon provat högre? Finns det?
Många frågor. Tack för eventuella svar på förhand!