Allt för ofta hör man om företag och fabrikanter som inte lever upp till vad man lovar i marknadsföringen. Jag vill däremot passa på att berätta att jag har blivit positivt överraskad av den hjälp jag har fått.
För snart 4 år sedan köpte jag mig en ny skaljacka. En Millet K-jacket ämnad främst för isklättring. En sådan där jacka i kraftig 3 lagers Gore-Tex XCR som andas och är vattentät i hur taskigt väder det än handlar om. Ni vet själva hur fabrikanterna budskap låter. ”Gör vad ni vill, jackan kommer hålla er varm och torr”. Jackan var faktiskt riktigt bra i 3,5 år. Men under en kanotpaddling under årets midsommarhelg fick den nog. Ni kanske minns att det regnade mycket och länge så som det skall på en svensk midsommar. Gore-Tex membranet var helt slut och jag blev blöt och kall trotts det budskap som används i marknadsföringen.
Väl medveten om att garantin på jackan var utgången sedan 6 månader gick jag tillbaks till affären där jag hade skaffat den. De skickade den till Millet som skulle undersöka vad som orsakade problemen. Millet har nu skickat mig en helt ny jacka av åretes modell i utbyte för den gamla.
Jag anser att Millet har mer än uppfyllt sina skyldigheter. Personligen är jag positivt överraskad. Jag vill även skicka ett stort tack till butiken, Bergslagsäventyr i Örebro, som har hjälpt till med processen.
/Gunnar
För snart 4 år sedan köpte jag mig en ny skaljacka. En Millet K-jacket ämnad främst för isklättring. En sådan där jacka i kraftig 3 lagers Gore-Tex XCR som andas och är vattentät i hur taskigt väder det än handlar om. Ni vet själva hur fabrikanterna budskap låter. ”Gör vad ni vill, jackan kommer hålla er varm och torr”. Jackan var faktiskt riktigt bra i 3,5 år. Men under en kanotpaddling under årets midsommarhelg fick den nog. Ni kanske minns att det regnade mycket och länge så som det skall på en svensk midsommar. Gore-Tex membranet var helt slut och jag blev blöt och kall trotts det budskap som används i marknadsföringen.
Väl medveten om att garantin på jackan var utgången sedan 6 månader gick jag tillbaks till affären där jag hade skaffat den. De skickade den till Millet som skulle undersöka vad som orsakade problemen. Millet har nu skickat mig en helt ny jacka av åretes modell i utbyte för den gamla.
Jag anser att Millet har mer än uppfyllt sina skyldigheter. Personligen är jag positivt överraskad. Jag vill även skicka ett stort tack till butiken, Bergslagsäventyr i Örebro, som har hjälpt till med processen.
/Gunnar