LÅÅNG vandring!!????

Chip och hej från kinaland!!

Vad tror ni om att vandra kinesiska muren?? Det blir en låååång vandring då muren är 6350 km!!! Hur lång tid tror ni man skulle behöva? ...klarar man sig på 5-6 månader??
Ngn som är intresserad på att hänga på? Blir ev. av i februari 2004!! Jag befinner mig redan i kina och kommer så att göra fram till jag ev börjar traska......
Hur fixar man ev. ngn hjälpsponsor med ryggsäck, tält, kök, skor och dyl? har det mesta i klädväg. Tänker att det inte ska kosta så mkt då jag tänker bo i tält.
Vad tror ni??
Mvh
Micke i kina

Jag och en kamrat kom just hem från Tibet där vi gick drygt 1000 km. Att gå kinesiska muren låter ju som en kalasidé! Nu är jag inte insatt i var muren slingrar sig fram i fråga om höjd, tillgång på mat och vatten, underlag, stigningar etc. men att gå 35-45 kilometer om dagen med förhållandevis lätt packning är ganska lämpligt. Ta det lugnt första veckan bara och var vaksam på hur fötterna mår! Angående sponsring tycker jag att Du ska skrota dom planerna, speciellt om Du bor i Kina där ju grejerna tillverkas, åk ut till fabriken och tjata på att få köpa direkt över kassan!
Det är ofta mycket jobb för lite avkastning.

Lycka till! Jag ska följa dina äventyr!

Pontus Lundberg

Är det möjligt?

Går det verkligen att gå längs hela muren? Det som finns kvar är ju snuttar som ligger lite här och var utan att nödvändigtvis vara förbundna med varandra och vid de etablerade vandringssträckor som fins (ex Jinshanling) kommer man snart till ett stycke där det inte går att komma vidare.

Dessutom är det ju många områden i Kina som är stängda för turister vilket kan skapa en hel del praktiska problem med tillstånd etc ...

Vill inte "dissa" (för att använda ett uttryck från en annan diskussionstråd här) en god idé. Men har du verkligen funderat över de praktiska delarna av det hela?

vikken skön idé!!! men måste nog hålla med föregående.. verkar svårt..

(dissa är ett allmänt erkänt uttryck, förstår inte vari problemen ligger?)

Cooolt.

Jag har faktiskt funderat på det i flera år. Jag kommer inte ihåg när iden föddes. Jag har faktisk även haft funderingar på att åka ned till Asien i år eller nästa år. Har varit där några gånger förut. Men man skall nog gå på sommaren då det är svinkallt på vintern.

Hör av dig och uppdatera mig om planerna.

Pontus Lundberg; sa:
Jag och en kamrat kom just hem från Tibet där vi gick drygt 1000 km. Att gå kinesiska muren låter ju som en kalasidé! Nu är jag inte insatt i var muren slingrar sig fram i fråga om höjd, tillgång på mat och vatten, underlag, stigningar etc. men att gå 35-45 kilometer om dagen med förhållandevis lätt packning är ganska lämpligt. Ta det lugnt första veckan bara och var vaksam på hur fötterna mår! Angående sponsring tycker jag att Du ska skrota dom planerna, speciellt om Du bor i Kina där ju grejerna tillverkas, åk ut till fabriken och tjata på att få köpa direkt över kassan!
Det är ofta mycket jobb för lite avkastning.

Lycka till! Jag ska följa dina äventyr!

Pontus Lundberg

Faan va tufft.

När jag var i Nepal 96 så stod jag och valde om jag skulle försöka åka över till Tibet eller gå upp till Everest Basecamp. När jag hade bestämt mig efter mycket vånda för att åka över till Tibet så stötte jag av en slump på två svenskar som hade gått upp med kroppen (Göran) dit några veckor innan. Så jag gick upp dit och hälsade på i stället. Har aldrig ångrat mig men drömmen lever kvar.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
GenomsnittligSarekLängtare Vandring på Bårddejiegna/Pårtejekna? Fjällvandring 15
EdvinL1 Vandring till Labyrintgrottan Fjällvandring 0
seasteel Förslag på tältplats/vandring i Finnmark? Fjällvandring 0
nellyastrom Riksgränsen-Abisko? Hjälp Fjällvandring 21
Anders.. Vandring och fiske norr om Rogen Fjällvandring 4
sanoj89 Vandring i Norge så nära Göteborg som möjligt? Fjällvandring 3
Maxplosive Rekommendation på 1 veckas vandring? Fjällvandring 10
Totteman Vandring 2024 Fjällvandring 33
camoscio Vandring för seniorer Fjällvandring 4
Claes_H Vandring långhelg 21-24 september - Skäckerfjällen eller Sonfjället? Fjällvandring 7
Sivsdotter Vandring med äldre Fjällvandring 38
hsp Sen vandring början av October Fjällvandring 2
Ireneolofssontelia.com Vandring Stensdalen till Skaftet/Gaise Fjällvandring 1
Cuba Cola Vettigaste miniradion för vandring mm? Fjällvandring 3
Get1 Första Sarekturen! tips och åsikter på planerad rutt. Fjällvandring 47
sanoj89 Tips på vandring 3-4 dagar som nås med bil från Göteborg? Fjällvandring 2
silverjuggler Inför familjetur Jotunheimen Fjällvandring 0
Lasse Be Vandring i Sösjäfjällen Fjällvandring 6
berekson Kortare vandring i Vindelfjällen - Norra Fjällnäs-Syter-Hemavan? Fjällvandring 5
fonkymon Nybörjare, tälta på vandring, utrustning? Fjällvandring 27
RikardKvist Miekak (Kvikkjokk) till Jäkkvik kombinerad raft och vandring Fjällvandring 5
libo475 Vandring Mittådalen till Fältjägarstugan Fjällvandring 1
Ljung_dalen Vandring från Storlien mot Norge Fjällvandring 1
Jockan Tips på en 3-4 dagars vandring kring Abisko, Riksgränsen osv Fjällvandring 1
flindvl Vandring i andra halvan av september - hur snabbt blir det mörkt :) ? Fjällvandring 28
HansViktor Vandring Lunndörren till Dörrsjön Fjällvandring 8
Jontezx1 Jämtlandstriangeln vandring Fjällvandring 4
Wwiddan Tips på rundvandring i Jämtlandsfjället Fjällvandring 9
sauln tips på 2-3 dagar vandring från grövelsjön Fjällvandring 6
Dykarn123 Vandring Kebnekaise ryggsäck Fjällvandring 4
Vanni8 Vandring i Norge nära Göteborg Fjällvandring 2
elinalicia Vacker och njutningsfull vandring i svenska fjällen? Fjällvandring 25
Vattenvargen Fjällen om hösten - när och vart? Fjällvandring 10
Mellon Vandring Tarfala-Nikkaloukta Fjällvandring 3
rb Vandring i Sarek med barn Fjällvandring 6
andersnoren Fyra-fem dagars vandring i Abisko med fjällnybörjare Fjällvandring 17
JustIvan Kan en tjej använda stratos 36? Fjällvandring 4
tholedo Sarek Ritsem-Saltoluokta Fjällvandring 13
Tvistkotte Tänkt vandring i Härjedalen/Jämtland (4-5 dagar) Fjällvandring 0
RasmusBL Unik vandring. Fjällvandring 21
croby Grönfjäll vandring Fjällvandring 0
sanoj89 Egen vandring i grövelsjön? Fjällvandring 14
erikiiofph7 Myggåtgärder på vandring Kungsleden Nikkaluokta - Vakkotavare Fjällvandring 19
flygare69 Kortare vandring i Dalafjällen Fjällvandring 6
imbe91 Vandring i Sarek i juli 2021 Fjällvandring 0
Mr.H Karesuado-Treriksröset i Sverige -vandring (cykling) Fjällvandring 9
Mattipii Vandring med hund Fjällvandring 0
Jojosurf Tips vandring under vecka 44 år 2021 (okt/nov)? Fjällvandring 2
Vandringsmorsan Vandring med små barn Fjällvandring 13
Totteman Planera vandring och kartor Fjällvandring 34

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg