Touren är helt fantastisk hittills. Det är världens största cykeltävling och det förstår man verkligen om man besöker Frankrike, Tyskland eller Danmark nu. Danska kvällstidningen BT har flera helsidor om Tour de France med särskilt fokus på Bjarne Riis' CSC-team som varit mycket offensivt på de tre första etapperna. Vi er her ikke for att fire ferie i Frankrig, säger Riis, utan för att vinna etapper. Franska l'equipe har fem helsidor varje dag om touren. Och i Tyskland är intresset enormt när det gäller Ullrichs och Zabels mfl prestationer i Frankrike. Det är bara i Sverige tidningarna nöjer sig med korta notiser. Fy vad trist att cykelsporten röner så lite intresse här hemma. Detta säger jag just hemkommen från cykling i Franska alperna. Jag har hunnit läsa tidningarna i Frankrike, Tyskland och Danmark på vägen hem med bil.
Är jag helt ute och cyklar nu som skriver detta på utsidans forum? Det borde finnas ett forum som diskuterar cykelsport.
Är jag helt ute och cyklar nu som skriver detta på utsidans forum? Det borde finnas ett forum som diskuterar cykelsport.