• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Kvinnor och män.

Eftersom en friluftstråd håller på att spåra ur väljer jag att fortsätta här, jag är ju till viss del
skyldig.
Man kan inget säga om individer men som grupper går det utmärkt. En mixad grupp inom
fackförening eller politik fungerar bäst, hur det är inom näringslivet vet jag inte.
Själv är jag byggnadsarbetare, vi har i stort sett inga kvinnor hos oss. Men jag och de flesta andra
inom fack och politik tycker att mixade grupper fungerar bäst, ger bäst resultat.

Männen (jag själv också) går på "mål" och vill ha resultat och det till varje pris (något överdr.).
Kvinnorna vill tänka efter, ofta väldigt segt (även det något överdr.).
Kort sagt männens drivkraft och kvinnors eftertänksamhet ger ett bra resultat.

Sedan kan man säga vad man vill om individer och gulla runt. Organisationer i Sverige är
demokratiskt uppbyggda därför pratar jag om grupper.

Glenn
 
Eftersom en friluftstråd håller på att spåra ur väljer jag att fortsätta här, jag är ju till viss del
skyldig.
Man kan inget säga om individer men som grupper går det utmärkt. En mixad grupp inom
fackförening eller politik fungerar bäst, hur det är inom näringslivet vet jag inte.
Själv är jag byggnadsarbetare, vi har i stort sett inga kvinnor hos oss. Men jag och de flesta andra
inom fack och politik tycker att mixade grupper fungerar bäst, ger bäst resultat.

Männen (jag själv också) går på "mål" och vill ha resultat och det till varje pris (något överdr.).
Kvinnorna vill tänka efter, ofta väldigt segt (även det något överdr.).
Kort sagt männens drivkraft och kvinnors eftertänksamhet ger ett bra resultat.

Sedan kan man säga vad man vill om individer och gulla runt. Organisationer i Sverige är
demokratiskt uppbyggda därför pratar jag om grupper.

Glenn

Ptja, hur ser ledningen ut t ex. Är ledningen en kvinna eller man? Den som leder gruppen är den som _kan_ påverka mest och då även i positiv/negativ bemärkelse..
 
Ptja, hur ser ledningen ut t ex. Är ledningen en kvinna eller man? Den som leder gruppen är den som _kan_ påverka mest och då även i positiv/negativ bemärkelse..

Tja. Jag svarar egentligen på en fråga som ställs. Har väl ingen lust att gå in på detaljer men
förstår hur du menar, frågeställningen från början var annorlunda.
 
Jag vet inte riktigt om jag håller med om att en tråd med namnet "Varför alla dessa tjej-grejjer", som från början till slut handlat om könsdiskussioner kan anses vara varken urspårad där den är nu, eller en friluftstråd.

Däremot kan man kanske anse att den borde startats i den här forumdelen...