Eftersom en friluftstråd håller på att spåra ur väljer jag att fortsätta här, jag är ju till viss del
skyldig.
Man kan inget säga om individer men som grupper går det utmärkt. En mixad grupp inom
fackförening eller politik fungerar bäst, hur det är inom näringslivet vet jag inte.
Själv är jag byggnadsarbetare, vi har i stort sett inga kvinnor hos oss. Men jag och de flesta andra
inom fack och politik tycker att mixade grupper fungerar bäst, ger bäst resultat.
Männen (jag själv också) går på "mål" och vill ha resultat och det till varje pris (något överdr.).
Kvinnorna vill tänka efter, ofta väldigt segt (även det något överdr.).
Kort sagt männens drivkraft och kvinnors eftertänksamhet ger ett bra resultat.
Sedan kan man säga vad man vill om individer och gulla runt. Organisationer i Sverige är
demokratiskt uppbyggda därför pratar jag om grupper.
Glenn
skyldig.
Man kan inget säga om individer men som grupper går det utmärkt. En mixad grupp inom
fackförening eller politik fungerar bäst, hur det är inom näringslivet vet jag inte.
Själv är jag byggnadsarbetare, vi har i stort sett inga kvinnor hos oss. Men jag och de flesta andra
inom fack och politik tycker att mixade grupper fungerar bäst, ger bäst resultat.
Männen (jag själv också) går på "mål" och vill ha resultat och det till varje pris (något överdr.).
Kvinnorna vill tänka efter, ofta väldigt segt (även det något överdr.).
Kort sagt männens drivkraft och kvinnors eftertänksamhet ger ett bra resultat.
Sedan kan man säga vad man vill om individer och gulla runt. Organisationer i Sverige är
demokratiskt uppbyggda därför pratar jag om grupper.
Glenn