kurs i skateteknik?

Jag har ganska nyligen införskaffat skateskidor, men upptäckte ganska snart att det där med tekniken var lite krångligt. Är det någon som har hört talasom kurser man kan gå för att lära in denna teknik. Det verkar finnas massor av sådana för att öva in teknik i klassisk åkning, men jag kan inte hitta några för fristil.
Uppsala eller Idre trakten vore i så fall alldeles förträffligt!

Magdalena

Jag har ganska nyligen införskaffat skateskidor, men upptäckte ganska snart att det där med tekniken var lite krångligt. Är det någon som har hört talasom kurser man kan gå för att lära in denna teknik. Det verkar finnas massor av sådana för att öva in teknik i klassisk åkning, men jag kan inte hitta några för fristil.
Uppsala eller Idre trakten vore i så fall alldeles förträffligt!

Magdalena

Har du frågat din närmsta skidklubb..? Nu är ju våren i princip här för oss söder om dalälven...men att träna skaterullisar är bra teknikträning och klubbarna brukar träna året runt...

Sen finns ju en mängd upplägg där man kan köpa en eller flera timmar tillsammans med instruktör. Jag skulle ringa en sådan och fråga om instruktion i skate istället för klassiskt, är nog inga problem för de flesta...och skulle de mot förmodan inte vilja lära ut skate så känner de säkert till någon som vill...

Lycka till!

//J

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
backpacker8 Kurs? Skidor allmänt 3

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg