Kur mot förkylning

Tjena!

Är det någon som har någon bra kur mot förkylningar?
Jag är så jäkla trött på min nu, så jag är nog snart villig att prova nästan allt (som kan bota en förkylning).

Mvh
Billy
 
Askorbinsyra

Jag brukar ta en tesked Askorbinsyra, ren C-vitamin, och lösa upp i ett glas vatten och sedan dricka. Askorbinsyra finns att köpa i vanligt mataffär och säljs i påsar på kryddhyllan för en tia.

Krya på dig!

/Petra
 
En redan utbruten förkylning brukar vara svår att kurera, men man kan se till att dricka mycket vatten och sova ordentligt.

Rinexin är ju en dundermedicin att ta till vid förkylning då man "måste" vara frisk. Man känner inte mycket av förkylningen, men den sitter kvar i kroppen ännu längre.

Man kan förebygga förkylning med att:
- tvätta händerna ofta
- dricka mycket vatten
- sova ordentligt
- äta c-vitamin
- äta zink

/Håkan
 
Glöm "huskurerna"

Kroppen bekämpar sjukdommen så bra den kan med de resurser du ger den.

"Grundknepet" är mycket. Mycket vila och mycket dricka, vädra och ät bra mat. Sedan så hävdar många att extra c-vitamin och vitlök fungerar. Frågan är vad som är placebo och vad som faktiskt har effekt. Jag ökar på c-vitamin dosen och äter ingerfära då jag tycker att det hjälper.

Det jag vet med säkerhet är att om det fanns något som fungerade, med dokumenterbar effekt, så skulle de stora läkemedelsbolagen tjäna stora pengar på det.

/Mattias
 
Hur länge ?

Om du inte blir av med din förkylning så borde du kolla ifall att det är något annat. Många baggar och virus har liknande symtom. Hur länge har du haft den ?
 

Liknande trådar