Köpte ett kupoltält från Biltema till grabben för några veckor sedan då han ville ha något att leka i. Har haft det uppsatt i trädgården i 3-4 veckor nu och är lite överraskad över hur bra det ändå står sig mot väder och vind. Det har varit kraftig vind vid ett par tillfällen (kulingbyar senaste dagarna) och det har blåst såpass att vattenkannor och trädgårdsmöbler har flyttat lite på sig. Men tältet står fortfarande kvar i helt skick och det är snustorrt inuti trots ihållande hällregn (flera timmar) vid ett par tillfällen. Det är lite i kortaste laget och kondens hanterar det knappast speciellt bra men för 150:- kan man inte begära hur mycket som helst. Jag hade tryggt använt detta i skogsmiljö iaf..
Har bl.a. ett Hilleberg Akto, WBT2 (min favorit) och ett par tält från Vango så jag är inte alls rädd för att betala för kvalitet. Men för en nybörjare som inte vill lägga en förmögenhet så duger biltematält alldeles utmärkt. När man läser vissa inlägg här så tror man ju att alla billigare tält går sönder vid första regnskuren..
Har bl.a. ett Hilleberg Akto, WBT2 (min favorit) och ett par tält från Vango så jag är inte alls rädd för att betala för kvalitet. Men för en nybörjare som inte vill lägga en förmögenhet så duger biltematält alldeles utmärkt. När man läser vissa inlägg här så tror man ju att alla billigare tält går sönder vid första regnskuren..