Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Letar efter kulor att fästa på främre gummicorden på min kajak så att det ska gå lätt att tillfälligt sticka under paddelbladet. Såg någon delbar på nätet så att man kunde lägga en stoppknut inuti. Men jag hittar inte tillbaka till den. Kan någon tipsa mig var man finner sådana kulor?
Absolut enklaste lösningen är (enligt mig) att köpa övningsgolfbollar. Det är små lätta plastbollar med hål i ungefär som väldigt små innebandybollar. Billiga, lätta, tar inte åt sig vatten och är klara att montera och finns i flera olika färger. Knyt upp gummicorden, trä igenom bollen och knyt fast corden igen. 12 stycken för 19,90 på biltema eller i mindre paket med andra färger på din lokala golfshop.
Till mitt bygge köpte jag en stor träpärla på Panduro och lackade med båtfernissa. Glöm inte i hålet. En knut på vardera sidan. Se nere vänster i bild.
Bilden är från Venedig i somras. Jo, man får paddla där, men det finns lite lokala regler och normala sjöregler följs inte så noga.