Kulor för gummicord

Letar efter kulor att fästa på främre gummicorden på min kajak så att det ska gå lätt att tillfälligt sticka under paddelbladet. Såg någon delbar på nätet så att man kunde lägga en stoppknut inuti. Men jag hittar inte tillbaka till den. Kan någon tipsa mig var man finner sådana kulor?

Absolut enklaste lösningen är (enligt mig) att köpa övningsgolfbollar. Det är små lätta plastbollar med hål i ungefär som väldigt små innebandybollar. Billiga, lätta, tar inte åt sig vatten och är klara att montera och finns i flera olika färger. Knyt upp gummicorden, trä igenom bollen och knyt fast corden igen. 12 stycken för 19,90 på biltema eller i mindre paket med andra färger på din lokala golfshop.

45-970_m.jpg

//Ala

Till mitt bygge köpte jag en stor träpärla på Panduro och lackade med båtfernissa. Glöm inte i hålet. En knut på vardera sidan. Se nere vänster i bild.

Bilden är från Venedig i somras. Jo, man får paddla där, men det finns lite lokala regler och normala sjöregler följs inte så noga.

Bilagor

• P1010273s.jpg
    P1010273s.jpg
    90.1 KB · Visningar: 653
det finns plastkulor på tex hjertmans eller benns. typ såna som sitter på prijon roderupphalningslinor. finns i svart, rött, grönt

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
ovalis Var köper man gummicord? Paddling allmänt 4

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg