Kristinehamn/Östra Värmland

Hejsan!
Tänkte kolla ett par saker här inne...
  • Hur är det ställt med vandringsleder i Kristinehamnstrakten, eller i sydöstra Värmland överhuvudtaget?
  • Dessutom, går det nån vettig led mellan Karlskoga och Kristinehamn? Jag funderar på om det inte skulle kunna vara en bra inledning på nån långhelg att ta med ryggan, tältet och sovsäcken till jobbet sista arbetsdagen och sen promenera hem, gärna med en övernattning vid ett snyggt tjärn eller liknande...
Ha det gôtt!!

Lite tunnt...

Hej
Har spenderat ganska mycket tid i skogarna mellan Kristinehamn och Karlskoga och någon egentlig vandringsled har jag aldrig sett till.
Bkom Cabby i Kristinehamn går gamla Karlskogavägen. Några hundra meter in på den går leden upp till främjandets stuga i Sättra in. Men sedan blir det att kryssa fram på småvägar större delen av sträckan. Alternativet är nog just gamla Karlskogavägen som är grusväg och en ganska kuperad sådan. Men, jag har aldrig gått sista kilometrarna in mot Karlskoga så hur du når den stan till fot vet ag faktiskt inte.

Mvh Curt

Det är så illa alltså...

Aj då, det är så illa alltså.
Ja, jag har tittat på terrängkartan och den gamla garnisonskartan och det har sett ut som att det skulle bli grusvägsvandrande. Det är synd för det lockar inte lika mycket. Och när det dessutom ser ut som att det ska gå att gå led ända från Karlskoga till Molkom så hade jag ju lite förhoppningar.
Menmen, det är som det är...

Det går att vandra från Karlskoga till Molkom Via Storfors och Brattforsheden. Mycket intressant och varierande natur.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg