Aquador 28 DC med sprickor i gelcoaten
Hur många fler än jag har problem med stora sprickor i gelcoaten på min Aquador 28 DC 2007 uttagen 2009!
Hösten 2014 när jag tog upp båten märkte jag dessa sprickor, tog kontakt med mitt försäkringsbolag Pantaenius som konstaterade följande:
”Vi kan inte se att skadan är ett resultat av en plötslig och oförutsedd händelse utan snarare att hänvisa till en brist i konstruktionen av båten från när denna blev tillverkad”
Tog kontakt med Flipper Marin som lovade tala med fabriken och se om man kunde hjälpa mig med att få ordning på båten. Efter ca 6 månaders påtryckning så får jag ett mail från Flipper Marin där dom hänvisar mig till Bella Boats i Finland. Tog kontakt med dom och dom svarade att båten är för gammal för ett goodwill åtagande och att mina sprickor kan bero på sol mm. ( Skall inte en båt tåla sol?) men man kunde få hjälp att åtgärda skadorna om man betalar. Jag vet att ett flertalet båtar som är lika gamla som min gått tillbaka till Finland får åtgärd utan att kunden fått betala något skrev jag i ett mail, fick då till svar att man skulle se på mitt ärende som enskilt fall om jag kom in med högupplösta bilder samt var sprickorna satt. Svaret från Finland blev att dom skulle se över saken och återkomma snarast. Sedan har all kontakt från Finland tystnat helt trots flera påminnelser via mail med kopia till Flipper Marin så har jag inget hört! Tycker att varken Bella Boats eller Flipper Marin tar något som helst ansvar för sina kunder. Flipper marin ägs till 37% av Bella Boats i Finland.
Så en Aquador kommer jag då aldrig rekommendera någon att köpa mera då man inte tar något som hels ansvar för det man sålt.
Tacksam om flera med mig har samma problem att Ni kontaktar både Flipper marin samt Bella Boats och kräver att få hjälp!
Bifogar lite bilder på mina sprickor.