Kottar

Nu är jag kanske känslig, men jag har för lite kottar, enligt kotteräknaren så har jag ca 7000 men om jag snabbt räknar vad jag har gjort så får jag 17000 poäng... Är det bara mig det är fel på eller räknar jag fel?

clindh

Forumvärd
Thomas har rätt i att kottar slutar räknas efter ett år, men han vet inte om att förmultningsanläggningen ännu inte är påslagen ;-)

Skicka mig din uträkning så kan jag kolla. När vi migrerade sajten i slutet av förra sommaren återskapade vi alla kottar - kanske något missats.

Jag har oxå räknat några gånger på antalet kottar. Det verkar som om det bara räknar antalet kottar efter senaste uppdateringen av Utsidan. Kottarna försvinner inte och det kan man kolla på kottetoppen om man ställer in på totala antalet kottar jämfört med årskottar

/Stellan

Thomas har rätt i att kottar slutar räknas efter ett år, men han vet inte om att förmultningsanläggningen ännu inte är påslagen ;-)

Skicka mig din uträkning så kan jag kolla. När vi migrerade sajten i slutet av förra sommaren återskapade vi alla kottar - kanske något missats.

Här är en beräkning jag gjorde
Foton 75x60=4500
trådar 42x40=1680
inlägg 739x10=7390
position 49x10=490
recensioner 35x75=2635
kommentarer 19x10=190
7 produkter 7x75=525
17410 poäng

Funkar det fortfarande inte?

Tycker kottar är en kul funktion men om den inte funkar så kan man lika gärna skippa den!
Så här står det på min sida

Peter har:

• 10 kompisar på Utsidan
  • lagt in 1 annons
  • startat 43 diskussioner
  • skrivit 814 inlägg
  • lagt in 10 färdspår
  • lagt in 2 turer
  • positionerat 72 objekt
  • lagt in 7 produkter
  • skrivit 35 recensioner
  • lagt in 88 bilder
  • skapat 6 album
  • givit 41 kommentarer
  • fått 110 kommentarer

Och uträkningen ses nedan, det stämmer inte alls...

Bilagor

• Skärmavbild 2010-04-29 kl. 10.31.21.png
    Skärmavbild 2010-04-29 kl. 10.31.21.png
    33 KB · Visningar: 225

clindh

Forumvärd
Jag skall kika

Mängden kottar och summeringen av saker man gjort skall inte stämma, om man vart medlem mer än ett år - tanken är att erhållna kottar multnar bort med tiden, så bara det senaste året räknas. När vi aktiverade systemet efter ombyggnationen tog vi bara med händelser från de senaste 365 dagarna.

Detta för att man inte skall leva på gamla meriter, det gör det omöjligt för en ny medlem att komma på topp även om man bidrar aktivt. Men jag tror min kottemultnarmodul avstannat....

Jag har tre kottar, som jag tillstâr, ev övriga kottar förnekar jag bestämt.
.
.
.
.
.
Aaaaaaaaaahaaaaaaaachsooo, du menar sâââââ! Dâ röstar jag pâ nazisterna :)

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg