Vi hadde tänkt att gå en lättare fjällvandring på runt fyra eller fem dagar med tält nu på lördag, men väderprognosen i så gått som hela landet har skrämt oss stadsmesar. Jag kan gå i regn, men har väldigt svårt att motivera mig till att gå upp ur sovsäcken på morgonen och sätta igång att riva tältet i regn.
Vi söker därför alternativ som att gå en stugtur. Vi utgår från Stockholm och vill helst inte spendera mer än 10 timmar i bilen för att komma till utgångspunkten. De platser som dyker upp i mina tankar är:
Området Vålådalen / Lunndörren. Jag har varit där under vintern, och fjällstugorna är lagom lyxiga.
Jämtlandstriangeln (Storulvån, Sylarna och Blåhammaren). Känns dock lite för lyxigt med dessa fjällstationer.
Fulufjället. Har dock varit där flera gånger, så hellre något nytt.
Andra förslag?
Tackar på förhand.
Vi söker därför alternativ som att gå en stugtur. Vi utgår från Stockholm och vill helst inte spendera mer än 10 timmar i bilen för att komma till utgångspunkten. De platser som dyker upp i mina tankar är:
Området Vålådalen / Lunndörren. Jag har varit där under vintern, och fjällstugorna är lagom lyxiga.
Jämtlandstriangeln (Storulvån, Sylarna och Blåhammaren). Känns dock lite för lyxigt med dessa fjällstationer.
Fulufjället. Har dock varit där flera gånger, så hellre något nytt.
Andra förslag?
Tackar på förhand.