Korta cykelbyxor?

Det är dags att byta.

Jag kommer använda dem under träning och långlopp och komplettera med långa tights vid kallare väder.

Är inte beredd att betala vad som helst utan vill ha ett par med bra pris/prestanda. Är det Newline som gäller som budgetalternativ?

Hängselvariant eller midjekort? Hittills har jag haft hängselfria och det har funkat bra.

Mvh
/P

warg; sa:
Är inte beredd att betala vad som helst utan vill ha ett par med bra pris/prestanda. Är det Newline som gäller som budgetalternativ?
Jag har inte testat dem men de verkar ge bra prestanda för priset.
Hängselvariant eller midjekort? Hittills har jag haft hängselfria och det har funkat bra.
Sedan jag testade hängselbyxor första gången så använder jag i princip aldrig midjekorta cykelbyxor. Jag tycker hängselbyxor sitter väldigt mycket bättre.

Tänk bara på att hängselbyxor blir ganska jobbiga när magen börjar spela en spratt under långturen :)

Min cykelbrallsstrategi

Eftersom cykelbrallor bör användas utan kallingar på så har jag valt att ha många cykelbrallor så att byte och tvätt ofta inte behöver innebära att jag står utan rena brallor för en runda. Många cyklebrallorstrategin underlättas om man väljer cykelbyxor som är billiga. Lågt pris innebär också att jag konsekvent valt bort hängselbyxor.

Jag har nu Fjällrävens cykelbyxor köpta på utförsäljning, New Line köpta på Stadium, Vento köpta på Cykelcity och Cannondales paddade kallingar köpta på Cykloteket.

Jag är nöjd med alla plaggen, de används ofta och tvättas ofta. Jag cyklar fem dagar i veckan, minimum distans är 2 x 25 km arbetspendling, men även långa turer med etapper på 15 till 20 mil förekommer.

Hägslebyxor eller ej?

Eftersom jag ofta handlar på utförsäljningar så har mina hängslebyxor blivit mycket billiga. Komfortmässigt är det en väsentlig förbättring med hängslebyxor...den som prövat vill inte byta ner sig igen. Givetvis behövs många par, det är som med strumpor man kan inte få för många... Den som står stilla vid vägkanten gör det!

Go tur

Johan K
(på väg till tvättmaskinen)
[Ändrat av johankse 2003-05-23 kl 09:13]

Tack!

Tack för era tips. Diskussionen kring för-/nackdelar med hängselbyxor får gärna fortgå!

/P

variera

Jag har både hängsel och med resår får att kunna variera. De utan resår är lösa i midjan om man inte har lite kagge men samtidigt kan det vara lite väl bra drag i resåren ibland.
Thomas.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
johan_vf Cykelbyxor Mountainbike 16
mipert Min jakt efter cykelbyxor från Lidl... Mountainbike 15

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg