För två år sedan kopierade jag en karta i kopieringsmaskin. Det visade sig att svartvitt var en dålig ide. I år scannade jag min karta, kunde klippa och klistra i datorn, och printade ut två A4 med precis det jag behövde. Den jag använde för stunden hade jag i bakfickan, den andra i ryggan. Klart godkänt system. Nackdelen med bakfickan är att kartan trasas sönder där, men man hinner gå ur kartan innan den slutat fungera. Till nästa år skall jag skaffa byxor med karficka på benet, sen är metoden fulländad.
Nu slipper jag ha en kartficka runt halsen som väger och som jag glömmer bort på bussen på väg hem, jag sliter inte på originalkartan heller, och på sista dagens karta skriver jag upp alla busstider jag behöver. Jag vill verkligen rekomendera detta knep till dem som kan. Har du inte nödvändig utrustning hemma så finns det IT-cafeer i de flesta städer.
Nu slipper jag ha en kartficka runt halsen som väger och som jag glömmer bort på bussen på väg hem, jag sliter inte på originalkartan heller, och på sista dagens karta skriver jag upp alla busstider jag behöver. Jag vill verkligen rekomendera detta knep till dem som kan. Har du inte nödvändig utrustning hemma så finns det IT-cafeer i de flesta städer.