Konsumravinen, Kittelfjäll ?

Hejsan !
Beträffande Kittelfjäll så har jag hört att de avverkar björkskogen där i vissa rännor, stämmer det ? Men den där Konsumravinen har jag inte lyckats hitta, hur hittar man den ? När man kommer till stor-ravinerna efter att ha skråat ett bra tag, är det då den närmsta eller bortesta från liften sett ? Mitt emellan dessa två kan man kliva upp på en liten bergsknalle för att reka. Visst är det där nånstans ? Ska nämligen dit snart och snoka lite.

Vissa rykten säger att Konsumravinen går lite snett ner och inte alls i fall-linjen ? stämmer detta ?

Tycker de borde snart sätta upp skyltar...jag har åkt två olika raviner därborta och det var en hel del skog ivägen tycker jag , inte alls lika tjusigt som i skid-tidningarna....och jag kom inte heller fram vid Konsumaffären...

Förresten, finns det ännu mer skogsåkning åt andra hållet, bortanför B-E:s löpa etc ?

Undrar, Mats

niklasr@home.se (Niklas)

Gäst
Konsum

Bortanför BE:s löpa finns det massor av skidåkning. Till saken hör att tjusningen med att åka i Kittelfjäll är att det står en massa träd ivägen fast lagom glest.
Konsum ravinen kommer man inte till om man bara skråar man får nog ta några kraft tag längs leden bort över det är sedan ganska enkelt att hitta den man ser byn uppifrån och Konsum ravinen är rätt tydlig. Oftast hamnar man rätt till slut. Det bästa med Kittel är att man hela tiden hittar nya raviner och det finns alltid någon ränna som är mer eller mindre oåkt.

Liknande trådar

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg