• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Konstiga ljud....

Sedan länge har jag hört ljud som låter ungefär hmmm,.....hmmmm.....hmmmm.....hmmm. hmmmm
Fem gånger alltid med ca en och en halv sekunds mellanrum.
Jag har länge trott att bara jag hörde det, men för ett tag sedan sa en kompis, va faan är det där för ljud peter ?
Va !, hör du det med ?, sa jag.

Frugan hör det med.
Det hörs hemma med, för jag bor precis intill skogen, det hörs inte i stan, för det är ett väldigt lågfrekvent ljud.

Det konstiga är att det är alltid 5 ggr och kommer alltid från samma håll, oftast en sjö.

Har ni hört det ?
 
En rördrom, kanske...

Näee, jag vet hur de låter, men det var ett bra tips, jag lutar åt propellerplan högt upp där vibrationerna på långt håll blir så här...?
Tror jag ska lyssna på flygbandet lite, det kan ju vara plan som varvar ner inför landning kanske ?
 
Senast ändrad:
Kanske de smällt upp ett ställverk någonstans? Sådana hummanden kan höras lååångt, oberäkneliga ljud som är svåra at avgöra varifrån de kommer.