Titta vad kul! Den sidan hade jag inte hittat fast jag sökt mycket på Crescent bockstyre och liknande, jag visste inte vad de hade för modellbeteckning.
Jaha så de heter 307, där ser man och 304 om det är en tjejram. Jag hade en Monark som i princip såg likadan ut, någon som vet vad den hette? Dock blev jag påkörd så ramen blev sne och då kaserades den. Men den fick utstå mkt slitage, var i min ungdom och då var man inte rädd om cykeln. Så kvaliten var de inget fel på.
Tyvärr köpte jag mig en värsting cyclepro mtb, på den tiden rätt nya. Och den höll inte länge, var bara rena rama skiten i jämförelse i kvalite. Fast de har väl blivit bättre med tiden.
Vore kul om man fick reda mer vad för prylar som sitter på 307 och dess liknande kompisar. Är det mest sachs prylar eller? Vevlagret ser så där gediget ut, går det att hitta reservdelar att byta med om man skulle försöka få tag i en.
Jag har en 5växlad Crescent variant som jag hittade ny för ca 3 år sedan hos en cykelhandlare. Måste stått ca 10 år. Dock var de en juniorstorlek, men jag var så sugen så jag slog till ändå
. Det går att cykla på den iaf, fast den bara har 26 tum, dock har jag skaffat en längre sadel. Skulle gärna hitta en fräsh 28 tummare om det finns grejor att få tag i på reservdelssidan?
Så du har en 307 som du kör längre turer med, trevligt.
Hur infogar man bilder?