Tält kan vara skrymmande. Vill man transportera tältet i ryggsäcken underlättar det om man kan komprimera dess volym. Man kan undra varför kompressionspåsar, liknande de som sovsäckar förvaras i, inte används i samma utsträckning till tält? Förklaringar finns förstås till detta. Den bästa torde vara att tältduken helt enkelt riskerar att gå sönder om kompressinen sker över t ex en dragkedja. Något som tillverkarna inte vill veta av.
Trots detta vill man komprimera! Funderar på att sy om min tältförvaringspåse och komplettera med kompressionsremmar. Såg också att sportsnet.se säljer kompressionspåsar från Lowe. Frågan är om deras 12l-påse räcker till mitt Nammatj 3 GT?
Finns det någon som har erfarenhet och kloka synpunkter rörande kompression av tält?
Trots detta vill man komprimera! Funderar på att sy om min tältförvaringspåse och komplettera med kompressionsremmar. Såg också att sportsnet.se säljer kompressionspåsar från Lowe. Frågan är om deras 12l-påse räcker till mitt Nammatj 3 GT?
Finns det någon som har erfarenhet och kloka synpunkter rörande kompression av tält?