kommentarer till texter

Jag har startat ett antal trådar med ungefär detta innehåll.

Av någon anledning "premieras" bilder framför text på Utsidan.

1) Kommentarer jag får på mina bilder adderas och summeras på "Min sida". Alla de kommentarer jag får på mina artiklar eller på mina blogginlägg räknas inte.

2) När någon av mina bilder får en kommentar hamnar de överst på listan "Nya kommentarer". Det gör de till och med om jag själv skriver en kommentar till min bild. Det finns tyvärr ingen motsvarighet när det gäller texterna.

Givetvis handlar detta delvis om att jag själv skriver en hel del och jag tycker att det är förbaskat roligt att få reaktioner på det jag skrivit. Men det är i lika hög grad så att jag ibland hittar gamla artiklar som jag tycker är mycket intressanta och skulle vilja "bumpa", men den möjligheten finns inte. Det är synd. Det finns många välskrivna och intressanta artiklar som förtjänar ett annat öde än glömskans.
De fyra artiklar jag skrivit har jag lagt ner en hel del möda på för att få så läsvärda som möjligt. Motivationen att skriva liknande texter skulle öka avsevärt om jag vet att möjligheten finns att de kan "leva" lite längre om läsarna gillar det de läser.

Mitt förslag är att det även under rubriken "Artiklar" finns en underrubrik "Nya kommentarer".

HåkanF

bra idéer!

- Jag håller med Håkan om att det vore roligt om texter kunde uppmärksammas på detta sätt!

clindh

Forumvärd
Nu har jag knåpat till en kommentarslista som visar alla slags kommentarer, och räknarna tar med alla slags också.

Man kommer till sidan via "Kommentarer" häruppe till höger (medlemskolumnen) samt via "har skrivit XX kommentarer"-länkarna. Den kan också visa de senaste kommentarerna från alla på samma sätt.

Synpunkter?

En klar förbättring!

Jag hoppas att det går att ordna mitt andra förslag också, nämligen att när man klickar på rubriken "Artiklar" kommer till en underrubrik: "Nya kommentarrer" - precis som det ser ut under rubriken "Bilder". Det vore kul att på detta sätt kunna lyfta fram intressanta texter.

HåkanF

Jag hoppas att det går att ordna mitt andra förslag också, nämligen att när man klickar på rubriken "Artiklar" kommer till en underrubrik: "Nya kommentarrer" - precis som det ser ut under rubriken "Bilder". Det vore kul att på detta sätt kunna lyfta fram intressanta texter.

... och BUMP här också...

clindh

Forumvärd
Tillsvidare har jag iallafall petat in en länk till kommentarer där nu, men en flikmenyn med fler funktioner (topplista, puff för skriv eget etc tex) borde till. Då skall jag fixa det och extra fliken på medlemspresentation, så artiklar man skriver kan kommas åt enklare än att vi har plats för dem på förstasidan.

Håll inte andan under sommaren .. men blir det en regnig dag så kanske det dyker upp -)

Låter bra det där...
Nu försvinner jag på måndag upp till fjällvärlden och återkommer först den 8 augusti. Får se om jag bumpar tråden igen då... :)
HåkanF

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg