Kommentar till recension?

Hej,

Jag tycker det vore praktiskt med en funktion där man kunde skriva en kommentar till en recension. Jag menar ungefär som på fotosidan.se, där man kan diskutera en bild utan att betygsätta den. Eller för all del utsidan.se:s funktion för betygsättning av artiklar, där man kan skriva en kommentar utan att sätta ett betyg.

Som ni kanske förstår så skriver jag detta förslag "på förekommen anledning". Jag läste nämligen en recension där jag personligen tyckte att recensenten "spekulerade" en del. De, för honom, okända egenskaperna på produkten skulle jag kunna bekräfta, vilket skulle vara värdefull läsning för andra. Men jag äger inte produkten själv så jag vill inte skriva en egen riktig recension.

Utsidan är förstås jättebra ändå, men jag hoppas ni uppskattar förslaget!

Hälsningar,
# Magnus Gullö, Uppsala

Inget ägartvång...

för att få recensera ett objekt.

Har du testat/använt eller anser dig besitta tillräckliga kunskaper, om objektet i fråga, så tycker jag att du skall lägga in en egen recension, Magnus.

Men, då gäller det ju, att dina kunskaper, inte tillägnats dig, enbart på hörsägen.;)

/Björn

Jag aktualiserar..

..frågan om att kommentera recensioner. Tycker det vore bra. Är det svårt att lägga in en sådan funktion?

Jag tror att vi riskerar att börja diskutera varandras recensioner i recensionsbanken om har kommentarfunktion, det blir kommentar på kommentar... Det är nog som Björn tidigare sa, har man kunskap om produkten så skriv en ny recension av aktuell produkt.

Det kanske inte vore läge att lägga funktionen och diskussionerna direkt i recensionsbanken, men kanske under rubriken "övriga" i diskussionsforum, t.ex med underrubriken "Kommentera recensioner"?

Jag såg exempelvis nyligen en recension om ett tält som "recenserats" med nära nog toppbetyg. Eftersom jag följt diskussionerna här vet jag att det använts under endast en helg. Men det vet inte den som framöver går in på recensionsbanken. Tycker man ska skilja mellan recensioner och beskrivningar av en produkt. Exempelvis sådana saker skulle man kunna kommentera, och inte bara när man har en avvikande uppfattning om produktens egenskaper. Då kan man såklart, som du skriver, lägga in en egen recension.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg