När jag har varit ute och vandrat har jag oftast använt telefonen som GPS och en app som heter Fjällkartan som jag tycker fungerar helt fantastiskt. Imponerande detaljer, antar från Lantmäteriet, med alla vinter- och sommarleder inlagda. Problemet har alltid varit enheten, alltså iPhonen. Den är inte vattentålig, har dålig batteritid och mottagning existerar ju inte på många platser. Därför vill jag nu köpa en enkel GPS-enhet och kikat runt lite men det finns så,å GA att välja mellan.
Vad jag önskar är:
1, Kartor som är lika bra som Fjällkartan. Finns det och isåfall till ett överkomligt pris?
2, En GPS där man kan spela in hur man rör sig och i efterhand se sina spår.
3, Gärna statistik över hur långt man går osv
Saker som kamera är helt onödigt tycker jag. Så vad ska jag köpa?
Jag har kikat på Garmins GPSMAPS 64 och eTrex 30x. Uppfyller de vad jag vill göra enligt ovan? Och eftersom 64:an är dyrare, finns det någon funktion där som är värt dessa extra kronor?
Vad jag önskar är:
1, Kartor som är lika bra som Fjällkartan. Finns det och isåfall till ett överkomligt pris?
2, En GPS där man kan spela in hur man rör sig och i efterhand se sina spår.
3, Gärna statistik över hur långt man går osv
Saker som kamera är helt onödigt tycker jag. Så vad ska jag köpa?
Jag har kikat på Garmins GPSMAPS 64 och eTrex 30x. Uppfyller de vad jag vill göra enligt ovan? Och eftersom 64:an är dyrare, finns det någon funktion där som är värt dessa extra kronor?