Köpte en Gregory Palisade.

Blev ett impulsköp på rea och den stämde knappast in på de kriterier jag hade. :)

Har aldrig hört talas om märket tidigare men det kanske någon här som har erfarenhet av märket?

Min initiala erfarenhet är att ryggsäcken verkar grymt skön. Tycker det är lite konstigt att märket inte är vanligare i Sverige. De är tydligen störst i USA.

Jag har provat Gregory Gravity och gillar den skarpt. En del av deras säckar anser jag ha lite väl mycket detaljer och blir därmed också ganska tunga, men just Gravityn är en skalad, smidig och suveränt följsam klättersäck. Kvaliten är i vilket fall som helst i absolut världsklass och det är antagligen det som krävs för att nå förstaplatsen i USA. Det är min tjejs säck, så jag har inte använt den under några långa perioder, men då jag har testat den har den imponerat rejält.
Jag är övertygad om att vi kommer att se mycket av Gregory på den svenska marknaden framöver.

http://www.akzo.se/gregory.shtml

Ett av kriterierna jag hade var en säck på ca 2 kg. Den här väger 3,1 kg.

Men jag tror det uppvägs av det för mig passande bärsystemet. Det är nog första gången jag känt hur all vikt går rakt ned i benen via höftbältet. Men det återstår att testa den under lite mer praktiska förhållanden.

Gregory Palisade har funnits på den amerikanska marknaden ett antal år (minst 5, vad jag vet) och fått utmärkelser i amerikansk friluftspress. Modellen är en av Gregory's mest sålda och har modifierats och blivit lättare genom åren. Sitter den bra på dig så är det nog ett kanonköp! Nu när både amerikanska Gregory och Osprey finns på den svenska marknaden skulle det vara trevligt att se Dana Design också.

/Pottan

Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg