Jag paddlade 5 mil med den här gamla kajaken i somras och tycker det var ett riktigt roligt sätt att transportera sig och få se saker. Därför är jag nu sugen på att köpa en begagnad som jag även kan ha lite packning i då det är en gedigen utmaning med denna (0-2dagar). Jag kommer paddla större delen i åar där det kan vara väldigt grunt men vill även paddla lite längst östkusten. Den kajak jag har idag har inget roder och jag upplever att det är ganska tufft att hålla kurs när man kommer ut på sjöar och kan tänka mig att det är mindre roligt att paddla vid kusten. Vet däremot inte hur hållbart det är med roder om man paddlar där det är väldigt grunt?
Att kunna transportera den på land är också något jag behöver kunna göra enkelt då det är många kraftverk där jag tänker paddla.
Hade uppskattat er hjälp enormt mycket då jag inte riktigt har någon i min närhet som har någon kunskap inom området. Budget runt 15k för kajak o paddel (o annan eventuell utrustning som krävs). Gärna tips på modeller som ni vet brukar finnas begagnat då jag gärna inte vill köpa nytt.