Även om jag inte varit till fjällen på många år och då åkte jag tåg till Kiruna, så kan jag fortfarande efter alla inlägg här på Utsidan om bränsle till dom som valt flyget till Kiruna eller Gällivare inte förstå att det inte finns några kreativ tongåringar som köper på sig ett antal burkar gasol, några liter T-röd, Tenol och kanske även kemisk ren bensin och ställer sig där flygbussen från respektive flygplats kommer in till stan, och säljer köksbränsle till flygresenärerna som ska till fjällen.
Dubbla affärspriset borde det med mina värderingar av tid och pengar skulle det lätt kunna gå ta betalt.
Där jag bor har det den gångna helgen varit Europas största bilträff för amerikanska bilar (15000 -17000 bilar säger arrangörerna) och då var det ett antal kreativa ungdomar + även några vuxna som säkert tjänade en rejäl slant på att ta reda på de ölburkar med pant som dom bilburna slängde ut från bilarna och där dom tältade.
Första året det var kölapper på Systembolaget i den stad jag kommer ifrån och det var sådär 2 timmars kötid på Systembolaget någon dag före jul så var det dom som sålde kölappar med ”5 minuter kvar” till ett inte helt försumbart pris och kölappar med ”10 minuter kvar” till ett inte lite lägre pris.
Tid är pengar för stressade vuxna med relativt gott om pengar.
Hoppas jag inte uppmanat till några olagligheter.
/Per